آشپزی

کراکت گوشت یا مرغ را چطور درست می کنند

طرز تهیه و دستور پخت کامل دو نوع کراکت با مرغ و گوشت را در کافه نیوز بخوانید.

واقعیت این است که نباید طعم خوب غذا منوط به صرف هزینه و وقت زیاد باشد. غذاهای زیادی هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را تهیه‌کرده و از مزه خوبشان لذت ببرید. یکی از این غذاها کراکت مرغ یا گوشت است که به‌سادگی تهیه شده و باب میل همه اعضای خانواده به‌خصوص بچه‌هاست. دستور پخت این غذا را به نقل از چاردیواری جام جم بخوانید.

 

مواد اولیه برای کراکت مرغ و گوشت

گوشت یا سینه مرغ چرخ کرده: ۲۵۰گرم ( از سویا هم می توانید به جای گوشت و مرغ استفاده کنید)

برنج نیم‌دانه پخته: نصف پیمانه

تخم‌مرغ: ۲عدد

پیاز متوسط: یک عدد

پودر نان‌خشک، آرد سوخاری و آرد برنج: از هر کدام یک پیمانه

سس سفید مخصوص: نصف پیمانه

نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم

کره: ۲۰گرم

آرد سفید: یک قاشق غذاخوری

شیر: یک لیوان

دستور پخت کراکت مرغ و گوشت

ابتدا کره را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت می‌گذاریم. وقتی گرم شد یک قاشق آرد سفید را به آن اضافه‌کرده و تفت می‌دهیم. بعد شیر را اضافه کرده و خوب هم زده و روی حرارت کم می‌گذاریم تا جوشیده و به غلظت فرنی شود سپس سس سفید مخصوص را از روی حرارت برداشته و کنار می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:عدس پلوی نذری؛ طرز تهیه و فوت و فن ها

در یک کاسه بزرگ گوشت چرخکرده مرغ، پیاز رنده‌شده، نمک، فلفل و یک تخم‌مرغ را ریخته و خوب مخلوط می‌کنیم. سپس سس سفید مخصوص، برنج نیم‌دانه پخته‌شده، پودر نان خشک و آرد برنج را به مواد اضافه‌کرده و خوب ورز می‌دهیم بعد روی مواد را پوشانده و حدود نیم ساعت در یخچال استراحت می‌دهیم.

تخم‌مرغ دیگر را در ظرفی ریخته و هم می‌زنیم.  آرد سوخاری را هم در ظرف دیگری می‌ریزیم سپس مواد را از یخچال خارج‌کرده و به اندازه یک گردو از آن برداشته ابتدا در آرد سوخاری انداخته و بعد در تخم‌مرغ غلطانده و در ظرف گودی که در آن روغن ریخته و روی حرارت گذاشته‌ایم، انداخته و با حرارت کم سرخ‌کرده و بعد کراکت‌ها را از روغن درآورده و روی دستمال کاغذی می‌گذاریم تا روغن اضافه‌اش گرفته شود. در نهایت آنها را در ظرف مناسبی گذاشته و با سبزی تزیین‌کرده و سرو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا