دسته‌بندی نشده

۲۰ سال اشغالگری آمریکا عامل مشکلات کنونی افغانستان است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل مشکلات کنونی افغانستان را ناشی از اشغال ۲۰ ساله این کشور توسط ایالات متحده توصیف کرد.


به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت از همتای آمریکایی خود «توماس گرینفیلد» به دلیل پیشنهادش برای مشارکت روسیه و چین در حل مشکلات افغانستان انتقاد کرد. 


نبنزیا تصریح کرد که این مشکلات دقیقا ناشی از اشغال ۲۰ ساله افغانستان توسط آمریکا و متحدانش است.


گرینفیلد در این جلسه اعلام کرده بود که  روسیه فقط غرب را به عامل مشکلات کنونی افغانستان می داند اما در تامین نیازهای مالی کابل مشارکت کافی ندارد.


نبنزیا در واکنش به این اظهارات گفت: «از سخنان طولانی همکاران آمریکایی چنین بر می آید که روسیه و چین باید برای بازسازی افغانستان مشارکت داشته باشند. آنها ادعا می کنند که فقط ایالات متحده و متحدانش پول می دهند، اما روسیه و چین کنار ایستاده اند. چنین اظهارات وقیحانه ای واقعا تعجب آور است».


وی افزود: «واشنگتن به مسکو و پکن پیشنهاد می‌کند دست به جیب کرده و در بازسازی افغناستان که اقتصاد آن توسط آمریکا و ناتو عملا نابود شده، مشارکت کنند، این یعنی آنها به جای اینکه اشتباه را بپذیرند و برای حل آن تلاش کنند، ما را برای اینکه نمی خواهیم تاوان اشتباهات دیگران را بپردازیم، سرزنش می کنند. این یک پیشنهاد حیرت آور است». 


نبنزیا از کشورهای غربی خواست که در وهله نخست پولی را که از ملت افغانستان سرقت کرده اند، به آنها بازگردانند.


وی تاکید کرد:‌«نمی توان جان کسانی را که در روند تثبیت دموکراسی در افغانستان قربانی شدند با پول مقایسه کرد و آمریکا با پول نمی تواند اعتماد از دست رفته افغان ها را بازگرداند».


 


انتهای پیام/


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا