دسته‌بندی نشده

نشانه هایی که می گوید پوست تان به سرعت در حال پیر شدن است

از ۲۵ سالگی سن شروع به پیر شدن می کند و اولین چین و چروک ها خود را نشان می دهند. خاصیت کشسانی پوست هم بعد از این سن رو به کاهش می رود و برای تمامی این اتفاقات دلایل علمی وجود دارد. از طرفی دیگر، وقتی صحبت از بالا رفتن سن و پیری می شود، همه ی ما به یاد موی سفید و چین و چروک می افتیم. با این حال، این ها تنها نشانه های پیری نیستند. در ادامه از نشانه های ظاهری خواهیم گفت که می گویند پوست شما سریع تر از معمول در حال پیر شدن است.

۱- برآمدگی های کوچکی بر روی صورت تان دارید

این برآمدگی های کوچک سفید رنگ که به آن ها میلیا گفته می شود، معمولاً در نزدیکی بینی و گونه ها ظاهر می شوند. این برآمدگی می توانند زمانی به وجود آیند که پوست شروع به از دست دادن توانایی لایه برداری خود می کند. استفاده ی بیش از اندازه از محصولات پوستی ای همچون کرم های استروئیدی می تواند پوست را سریع تر پیر کند و باعث ایجاد میلیا شود.

۲- لب هایتان باریک تر شده اند

اگر متوجه شده اید که لب هایتان در دهه ی ۲۰ زندگی تان شروع به باریک شدن کرده اند، ممکن است به این معنی باشد که پوست شما با سرعتی بیشتر از معمول در حال پیر شدن است. دلیل اصلی این اتفاق می تواند کاهش کلاژن درون لب ها باشد. دیگر دلایل آن می تواند کمبود آب بدن، استفاده ی مکرر از نی برای نوشیدن، قرارگیری بیش از اندازه در معرض نور خورشید و کمبود ویتامین C باشد.

۳- بافت پوست تان کاغذی و نازک شده

قرارگیری طولانی مدت در برابر نور خورشید بدون کرم ضد آفتاب دلیل اصلی وقوع این اتفاق است. این آسیب به دلیل تجزیه ی الاستین پوست رخ می دهد که به پوست امکان کش آمدن و بازگشت به وضعیت عادی خود را می دهد. کسانی که به طور مکرر از دستگاه های برنزه کننده استفاده می کنند هم در معرض چنین مشکلی قرار دارند.

۴- فرم نوک بینی تان تغییر کرده

برای اغلب افراد، تغییر نوک بینی به طور طبیعی در دهه ی ۴۰ زندگی رخ می دهد. اما پیری پوست به دلیل آثار مضر نور خورشید می تواند به وقوع این تغییر سرعت ببخشد. این اتفاق می تواند برای همه ی ناخوشایند باشد. خوشبختانه عمل های زیبایی بینی امروزی به اندازه ی گذشته تهاجمی نیستند و نتایج ماندگارتر و طبیعی تری دارند.

۵- خال های قرمز رنگ زیادی روی صورت تان دارید

این خال های قرمز رنگ که به آن ها «آنژیوم گیلاسی» هم گفته می شود، معمولاً در افراد بالای ۳۰ سال دیده می شوند و احتمال پدیدار شدن آن ها از بعد از ۴۰ سالگی بیشتر می شود. این نقاط قرمز رنگ مضر نیستند، اما برای کسانی که مایل به برداشتن شان هستند گزینه هایی مانند کرایوتراپی و لیزر وجود دارد.

۶- چشمان تان همیشه پف کرده اند

احتمال غافل شدن از این نشانه زیاد است، چرا که ما معمولاً پف چشم ها را امری رایج می دانیم که از دهه ی ۲۰ زندگی آغاز می شود، نه نشانه ای از پیری سریع پوست. یک دلیل دیگر پف چشم ها، جدا از کمبود خواب، انباشت مایعات دور چشم ها است. یک راه برای رفع آن، حذف مواد غذایی پرنمک از رژیم غذایی است تا از احتباس آب در ناحیه ی چشم ها جلوگیری شود.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا