دسته‌بندی نشده

چگونه یک گیاه اوربیفولیای غول پیکر داشته باشیم؟ رازهای رشد اوربیفولیا بزرگ

کالاته آ اوربیفولیا از گیاهان بی نظیر و محبوب آپارتمانی است.برگ های بیضی شکل و موج دار،ویژگی تصفیه کنندگی و دوستدار حیوانات بودن این گیاه آن را بسیار محبوب و گزینه ای مناسب برای دوستداران گیاه تبدیل کرده است. خاستگاه اصلی اوربیفولیا مناطق گرمسیری مانند آمریکای جنوبی و آفریقا است. کالاته آ اوربیفولیا از گیاهان دوستدار حیوانات است و در صورتی که توسط کودکان و حیوانات بلعیده شود مشکلی به وجود نمی آورد.

بیشتر بخوانید: ۷ دلیل علمی که ثابت می کند گیاهان آپارتمانی، شما را خوشحال تر می کنند!

نکات نگهداری اوربیفولیا

۱. مطمئن شوید که گیاه جدید شما از یک نمونه بزرگ است

هنگامی که برای خریدگیاه به یک مرکز باغ می‌روید،به دنبال نمونه‌ای با بزرگترین برگ ها باشید که می‌توانید گیاه خود را با کمک تقسیم یا پاجوش‌ها از آن به دست آورید.

یک کالاته‌ای بزرگ دارای یک ژن قوی است، و اگر قرار است گیاه جدیدی را از آن تکثیر کنید، تضمین می‌کند که گیاه جدید همان ژن‌های قوی و قوی را داشته باشد.

۲. رطوبت باید مناسب باشد

کالاته آ اوربیفولیا بزرگ در رطوبت مناسب رشد می کند. این گیاهان بومی زیستگاه جنگل های بارانی هستند، بنابراین مهم است که همان شرایط رشد را برای آنها تقلید کنید تا آنها را بزرگتر و پرتر کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مدل از بهترین گیاهان آپارتمانی چینی که زیبایی خانه شما را چندین درجه بالاتر می‌برند

برگ‌های بزرگ کالاتا رطوبت هوا را جذب می‌کنند که نقش مهمی در عملکرد سلولی گیاه دارد. این به برگ ها اجازه می دهد تا سفتی و استحکام خود را حفظ کنند، و اطمینان حاصل شود که آنها گسترده و از نظر بصری جذاب می مانند. اگر رطوبت این گیاه آپارتمانی را تامین نکنید، لبه‌های برگ‌ها قهوه‌ای یا ترد می‌شوند.

۳. نور

کالاته آ اوربیفولیا در نور خوب خورشید رشد می کند. نور خورشید برای بقا و رشد هر گیاهی حیاتی است، اما یک اشتباه رایج عدم درک نوع خاصی از نور مورد نیاز هر گیاه است. کالاته آ دوست ندارد طولانی مدت در زیر نور مستقیم خورشید بماند، زیرا می تواند سطح بزرگ برگ آن را بسوزاند.

کاری که باید انجام دهید این است که گیاه را در تمام طول روز در معرض سایه روشن قرار دهید. این امر باعث رشد بیشتر شاخ و برگ بدون ایجاد سوختگی می‌شود.

۴. آبیاری 

آبیاری یکی از نکات کلیدی در نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا است. این گیاه استوایی علاقه به مرطوب بودن خاک دارد و هرگز نباید خاک آن خشک شود. برای رسیدن به رطوبت مورد نیاز ایده‌آل خاک، باید هنگام خشک شدن سطح خاک گیاه آن را آبیاری کرد.

بیشتر بخوانید: ۴ ایده شگفت‌انگیز برای تبدیل خانه به باغی سرسبز!

برای کمک به جلوگیری از آفات علاقه‌مند به رطوبت و جلوگیری از بیماری‌ها، باید سطح اولیه خاک کمی خشک باشد و هرگز خاک گیاه غرق آب نباشد. برگ‎‌های این گیاه نسبت به تشنگی علائمی را نشان نداده و چروکیده نخواهند شد. اگر گیاه شما کیفیت خود را ندارند یا در زمان فرا رسیدن شب به سمت بالا حرکت نمی‌کنند، به معنی کمبود آبیاری است.

۵. خاک مناسب 

خاک گیاه یکی از عوامل مهم در نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا است و همواره باید بتواند رطوبت مناسب را حفظ کند. این خاک باید بتواند آب را به سرعت از خود عبور دهد و کمی آب هم در خود نگه دارد. همچنین باید مواد مغذی ارگانیک مورد نیاز گیاه را هم داشته باشد.

پیت‌ماس یا کوکو کویر می‌توانند رطوبت خاک را در حالیکه اجازه تنفس به ریشه‌ها را می‌دهند، حفظ کنند. ولی اضافه کردن مناسب عناصری که به زه‌کشی کمک می‌کنند ضروری است. پرلیت و پومیس برای زه‌کشی مناسب است ولی ورمی‌کولیت آب بیشتری را نگهداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۷ ترند جذاب گیاهان آپارتمانی سال ۲۰۲۴ که از آن بی خبرید

در مجموع بهترین مخلوط خاکی که می‌توان برای نگهداری گیاه کالاتیا اوربیفولیا معرفی کرد، مخلوطی از دو قسمت پیت‌ماس یا کوکو مویر و یک قسمت پرلیت یا پومیس است. خاک مخصوص ارکیده هم می‌تواند نقش یک عنصر زه‌کش طبیعی را ایفا کند ولی توصیه نمی‌شود.

نظرات خود را درباره این گیاه جذاب با ما به اشتراک بگذارید.


منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا