آشپزی

طرز تهیه فتوچینی با مرغ

فتوچینی یک غذای ایتالیایی است که مانند بسیاری دیگر از غذاهای این کشور به سرزمین های دیگر نیز راه یافته است. این غذا نوعی پاستا است که از ترکیب آرد و تخم‌ مرغ به شکل نوارهای صاف و ضخیم درست می شود و می توانید آن را همراه با راگوی گوشت یا مرغ درست کنید البته بعضی ها ترجیح می دهند به جای گوشت و مرغ از سبزیجات به ویژه اسفناج استفاده کنند. طرز تهیه و دستور پخت فتوچینی با مرغ را در ادامه بخوانید:

مواد لازم برای فتوچینی با مرغ

فتوچینی ۲۵۰ گرم

یک سینه مرغ

پیاز  یک عدد

سیر یک عدد

قارچ نصف بسته کوچک

خامه غلیظ دو قاشق سوپ خوری

پنیر پارمیزان رنده شده دوقاشق سوپ خوری

نمک، فلفل و آویشن به میزان لازم

دستور پخت فتوچینی با مرغ

اولین قدم این است که یک قابلمه آب جوش که در آن نمک و روغن ریخته اید تهیه کنید و پاستاها را آرام آرام در آبی که در حال جوشیدن است بریزید.

حالا دیگر نیاز نیست سر گاز بایستید. سراغ مرغ ها بروید و آنها را خیلی باریک برش بدهید. سیر را هم که از قبل آماده کرده اید خلال کنید. آنها را در یک ماهیتابه بریزید و روی گاز با شعله زیاد بگذارید. روغن یادتان نرود. حواس تان هم باشد مرغ ها نسوزد که کار حسابی خراب می شود.

حالا قارچ ها را خرد و پیاز را خلال کنید و در یک ماهیتابه دیگر تفت بدهید. بعد این مخلوط قارچ و پیاز را روی مرغ ها بریزید. حالا می توانید شعله گاز را کم کنید.

در مرحله بعد وقت آن است که سراغ خامه بروید و آن را به تدریج و آهسته به مرغ اضافه کنید. یادتان باشد این غذا کالری زیادی دارد و چرب است پس در مصرف آن اندازه را رعایت کنید. بعد از گذشت حدود ۵ دقیقه پنیر پارمیزان رنده شده را هم اضافه کنید و هم بزنید. حالا غذای شما آماده است. مرغ را روی فتوچینی که در آب جوش خوب پخته بریزید و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا