حاشیه های امروزی

تینا پاکروان کارگردان سریال خاتون چه فیلم ها و سریال هایی ساخته است

تینا پاکروان قبل از کارگردانی سریال خاتون چند فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخته و تجربه بازیگری نیز دارد. با زندگینامه او بیشتر آشنا شوید.

تینا پاکروان با کارگردانی سریال خاتون اولین تجربه سریال سازی را در کارنامه هنری خود ثبت کرد. رزومه او بسیار بلندبالا است و در آن سابقه دستیاری کارگردان، بازیگری، مدیر تولید، طراحی دکور و بازیگری دیده می شود. بیگورافی او را در ادامه بخوانید.

شروع کار تینا پاکروان با روزنامه نگاری

تینا پاکروان متولد سال ۱۳۵۶ است. او فعالیت حرفه ای خود را با روزنامه نگاری شروع کرد و سابقه کار با نشریات سینمایی از جمله گزارش فیل، نور، صدا، دوربین، حرکت، فکور و ابرار سینمایی را دارد.

پاکروان که در دانشکده سینما و تئاتر، در رشته کارگردانی درس خوانده مدتی نیز برای تحصیل به آمریکا رفت. او کار جدی در سینما را به عنوان منشی صحنه، دستیار کارگردان و برنامه ریز آغاز کرد و در مدتی کم توانست با کارگردانان مطرحی مانند بهرام بیضایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی، محمدرضا ورزی،  سید ضیاءالدین دری و … کار کند.

بیوگرافی تینا پاکروان کارگردان سریال خاتون را بخوانید

بازیگری تینا پاکروان

پاکروان بازیگری را در سال ۱۳۸۸ با سریال سال های مشروطه شروع کرد و در این مدت در  فیلم های بی وزنی،  سارا و آیدا،  خانه کاغذی و مسافر بهشت بازی کرده است اما ظاهرا او بیشتر دوست دارد در پشت دوربین کار کند و به همین دلیل نیز کارگردانی را به بازیگری ترجیح می دهد و اتفاقا در این رشته موفق نیز هست.

فیلم های تینا پاکروان در مقام کارگردان

تینا پاکروان کارگردانی را از سال ۱۳۷۹ با ساخت فیلم کوتاه رویا شروع کرد و بعد از ان سه فیلم کوتاه دیگر به نام های آکتور، آکتور، گره و اینجا شهر من بود ساخت و فیلم تلویزیونی پل را نیز در سال ۱۳۹۰ کارگردانی کرد. او همچنین یک مستند درباره وضعیت ایرانیان مقیم آمریکا برای شبکه جام جم ساخت.

اولین فیلم سینمایی تینا پاکروان در مقام کارگردان خانوم نام دارد که داستان زندگی سه زن را که ساکن سه نقطه از شهر تهران هستند روایت می کند. این فیلم در سال ۱۳۹۲ ساخته شد.

این بانوی هنرمند دو سال بعد فیلم نیمه شب اتفاق افتاد را کارگردانی کرد. باز هم دو سال طول کشید تا فیلم بعدی خود را با نام لس آنجلس تهران با بازی پرویز پرستویی و مهناز افشار جلوی دوربین ببرد. در این فیلم ژوبین باید از لس آنجلس به تهران سفر کند تا مادربزرگش را ببیند. ولی او تا حالا در ایران زندگی نکرده است. او در سفر با شخصی به نام ژان آشنا می شود. ژوبین و ژان به خانه مادربزرگ ژوبین می روند و …

با کارنامه هنری تینا پاکروان کارگردان سریال خاتون آشنا شوید

کارگردانی سریال خاتون

سریال خاتون اولین تجربه پاکروان در سریال سازی است. او پیش از این در سریال های تاریخی با سمت هایی غیر از کارگردان حضور داشته و در این زمینه تجاربی را به دست آورده است و اکنون خودش سریال تاریخی خاتون را جلوی دوربین برده است.

این کار اولین تجربه حضور او در شبکه نمایش خانگی نیز محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا