حاشیه های امروزیمسئولیت اجتماعی

تتلیتی‌ها مراقب باشند؛ خودکشی تتلو نزدیک است!

امیر تتلو شاید جنجالی‌ترین خواننده ایرانی یک دهه اخیر باشد.

 

امیر تتلو شاید جنجالی‌ترین خواننده ایرانی یک دهه اخیر باشد. از تلاش برای گرفتن مجوز تا دیدار با ابراهیم رئیسی در آستانه انتخابات ۹۶، خالکوبی‌های متعدد روی اعضای بدن و ادبیات خاصی که همواره به کار می‌برد، همه و همه او را در این مسیر هدایت می‌کند. این اواخر هم که ازدواج با سحر قریشی باز هم او را بر سر زبان‌ها انداخت و حالا در جدیدترین اقدام خبرسازش گفته که در کنسرت آخرش خودکشی خواهد کرد.

در کنسرت جدید خودکشی می‌کنم!

بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در واکنش به ماجرای خودکشی احتمالی تتلو می‌نویسد: ایده‌های تبلیغاتی کنسرت «امیر تتلو» برای هر اجرا متفاوت است. از فحاشی های رکیک به طرفدارانش بگیر تا مطرح کردن «برگزاری مراسم خواستگاری رسمی از سحر قریشی روی استیج».

این‌ها همه و همه ترفندهایی ست برای فروش بلیت کنسرت و بعد از لغو کنسرت شهریورماه تتلو در ترکیه، حالا این خواننده بعد از رونمایی تاریخ جدید کنسرتش در مهرماه، قرار است در انتهای کنسرتش خودکشُی کند! ترفند جدید تبلیغاتی تتلو، باز هم فضای مجازی را بهم ریخته و تهیه کننده کنسرتش هم با اعلام جدی بودن تصمیم امیر برای پایان و «بیایید که در سالن او را از تصمیم اش پشیمان کنیم»، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

تتلیتی‌ها مراقب باشند؛ خودکشی تتلو نزدیک است!

پشت پرده ازدواج سحر قریشی و تتلو چیست؟

اخیرا نیز آرامه اعتماد، فعال رسانه‌ای از یک راز مهم درباره ازدواج پرحاشیه تتلو با قریشی پرده برداشته بود.

او نوشته بود:

* ازدواج سحر قریشی و امیر تتلو، یک معامله دو ساله و چندصد میلیاردی با اسپانسری یک رمز ارز و بازدید یوتیوب است.

* یک تهیه‌کننده بنام سینما، در این سناریو دخیل است که بیست میلیارد سهم خالص او‌ از این ماجراست

* دوبی بودن قریشی در همین سناریوست.

* تتلو در آهنگ جدیدش هم اشاره به رمزارز دارد.

هیچ‌فروشی به هواداران

سپهر خرمی، خبرنگار گروه فرهنگ روزنامه هم‌میهن پرسشی را مبنی بر اینکه “چرا نباید به تتل‌کوین یا همان رمزارز امیرحسین مقصودلو اعتماد کرد؟” مطرح کرده و می‌نویسد:

چند سالی است که سناریونویسی‌‌ برای جذاب فالوئر در میان اینفلوئنسرهای اینستاگرامی فراگیر شده است. از سناریو دعواهای زرگری تا ازدواج‌های صوری. به‌طور مثال خبر مهاجرت خواننده‌ایرانی به ترکیه و بعد، ازدواجش با اینفلوئنسر ایرانی در استانبول مثل بمب در فضای‌مجازی ترکید. همچنین درگیری دوکاربر پرمخاطب در لایوهای‌شبانه در کنار افشاگری‌‌های فردی که خودش را خبرنگار جا می‌‌زد، باعث شد تا سناریو جالبی برای مخاطب اجرا شود. اینفلوئنسرهایی که هیچ چیزی برای نمایش و جذب فالوئر ندارند به هر سناریویی چنگ می‌زنند تا در صدر اخبار باشند، فالوئر جذب کنند و به واسطه این فالوئرها سرمایه‌های کلانی جذب می‌کنند. افزایش‌مخاطب این افراد باعث می‌‌شود سلبریتی‌‌های‌مشهور مجازی، «جامعه هدفی» را دور خود جمع کنند که می‌‌دانند علاقه به‌دنبال کردن اخبار آنها دارند. این افراد با تبلیغ «سایت‌‌های شرط‌بندی»، مخاطبان‌شان را در دام پیش‌بینی فوتبال و بازی قمار می‌‌اندازند. چندی‌پیش خبری رسانه‌‌ای شد که این افراد نه‌تنها در سایت‌‌های شرط‌بندی پول مردم را بالا می‌‌کشند، بلکه به‌راحتی با ترفند «فیشینگ» هم کلاه‌برداری می‌‌کنند و جز رویافروشی ناجوانمردانه کلاه‌برداری هم می‌کنند.

تتلیتی‌ها مراقب باشند؛ خودکشی تتلو نزدیک است!

سناریویی جدید

کاسبان ناآگاهی مردم، هرچه مشهورتر باشند به سناریوهای ساده‌تری برای جذب فالوئر بیشتر نیاز دارند. مثلا سناریوی ازدواج دو چهره جنجالی خود می‌تواند بازار را حسابی گرم کند. مثل اتفاقی که اخیراً روی داد، ازدواج امیرحسین مقصودلو، خواننده فوق جنجالی با سحر قریشی بازیگر فیلم‌های عامه‌پسند. حال صحبت‌هایی نقل می‌شود که کل این ازدواج سناریویی برای فروش رمزارزهای این خواننده مقیم استانبول بوده است. گفته می‌‌شود در ماجرای اخیر پای یک تهیه‌‌کننده مطرح سینما وسط است که به‌تنهایی به درآمد بیش از ۲۰میلیارد تومان از این پروژه دست خواهد یافت. فارغ از کذب و صدق این اخبار سوال اساسی این است که می‌توان به رمزارز تتلو اعتماد کرد؟

غیرقابل اطمینان

اخیرا امیر تتلو در کلاب‌هاوس خبر از ساخت رمزارز جدید در بازار ارزهای‌دیجیتال داد که برای طرفدارانش غیرقابل‌منتظره بود. همکاران او مدعی شدند، اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز ایرانی به‌نام «تتل کوین» است که طرفداران تتلو با استفاده از این ارز دیجیتال می‌‌توانند آهنگ‌‌های او را خریداری کنند. همچنین در آینده، امکان خرید بلیت‌‌های کنسرت و توکن‌‌های غیرقابل تعویض (NFT) این خواننده هم با استفاده از این رمزارز فراهم خواهد شد.

افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، می‌‌دانند که باید در رمزارزهایی سرمایه‌گذاری کنند که دارای پشتوانه مشخصی باشد، اما رمزارزهایی که توسط تتلو معرفی شده حتی توسط «انجمن بلاک‌چین» هم مورد تایید قرار نگرفته و در بخشی از اطلاعیه این انجمن آمده: «بهتر است با هیچ دلیل و عنوانی به این پروژه وارد نشوید». اما به‌واقع چرا رمزارز تتلو کلاه‌برداری است؟

رضا قربانی، کارشناس بلاک‌‌چین درخصوص رمز‌ارز ‌تتلو معتقد است این رمزارز هیچ پشتوانه نظام‌‌مند مالی ندارد:«با یک استدلال ساده می‌‌توان فهمید رمزارزی که تتلو از آن صحبت می‌‌کند، مشکل‌دار است حتی اگر توکن عرضه شود و کلاه‌برداری هم نباشد. در واقع پشتوانه و دارایی دیجیتالی مشخصی پشت رمزارزها است که این رمزارزها را حمایت می‌‌‎کند. حال با طرح این سوال که توکنی که تتلو معرفی کرده چه پشتوانه‌‌ای دارد، مشخص می‌شود‌‌ کلاه‌برداری است چون اصلا ماهیت آن مشخص نیست و شفافیتی ندارد. کاملا مشخص است یک توکن ساختگی به مردم معرفی شده و هیچ ارزش‌افزوده‌‌ای ندارد. کافی است بیت‌کوین را بررسی کوتاهی کنید تا متوجه شوید افراد معتبر و شناخته‌شده‌‌ای در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند که به این کوین‌‌ها اعتبار داده‌اند و البته به صورت شفاف هم اعلام می‌‌کنند چه پشتوانه‌‌ای دارند. درصورتی‌که برای توکن تتلو اصلا چنین موضوعی صدق نمی‌‌کند.»

تتلیتی‌ها مراقب باشند؛ خودکشی تتلو نزدیک است!

مروری بر رفتارهای این خواننده پرحاشیه نشان می‌دهد که در خصوص این رمزارز نباید به او اطمینان کرد. کسی که به راحتی کنسرت گران خود را لغو می‌کند و به آنانی که بلیت خریده‌اند اعلام می‌کند، پولشان را پس نمی‌دهد و در موعدی که او مقرر می‌کند، می‌توانند بیایند کنسرت، در رابطه با رمزارز که ناشناخته و پیچیده هست هم، به راحتی می‌تواند بسیاری را مورد سوءاستفاده قرار دهد.

واکنش کاربران چیست؟

هدیه: تتلو گفته توی کنسرت آخرم خودکشی می‌کنم؛ نمی‌دونم چه واکنشی باید به این خبر داشته باشم!


علی: ولی امیدوارم تتلو تو کنسرت خودکشی نکنه. فکر کن بعد هر استوری و پستِ طنز درباره تتلو یه نفر زیرش میگه داداش با مرده شوخی نکن


کوین: ببینید دوستان، اصلا بحث سلیقه نیست. تتلو مشخصا یک بیمار روانیه و اگه به هر طریقی جذبش می‌شین، مشکل روانی دارین.


و اما توئیت یک هوادار دو آتیشه تتلو: تتلو مال دنیای ما نیست ما توانایی درک این انسان وارسته رو نداریم!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا