سفر

بهترین سواحل بدروم و اطراف برای تعطیلات تابستانی + عکس و لوکیشن

بدروم در جنوب شرقی ترکیه، از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور است که سواحل بی‌نظیر و جاذبه‌های متعددی دارد.

بدروم، شهری بندری در جنوب غربی ترکیه و یکی از بهترین مقاصد گردشگری این کشور به‌خصوص در فصل تابستان است. جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و سواحل زیبای بسیاری در بدروم وجود دارند؛ دیدنیهایی که هر سال هزاران گردشگر ترک و خارجی را به‌سمت این شهر می‌کشانند. سواحل بدروم در حاشیه دریای اژه واقع شده‌اند. بازدیدکنندگانی که برای بار اول به بدورم می‌آیند، باید به این نکته توجه کنند که سواحل این منطقه شن و ماسه سفید نرم ندارند؛ بلکه مانند دیگر سواحل مدیترانه‌ای و در حاشیه دریای اژه پوشیده از شن و ماسه زرد فشرده هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سواحل بدروم از خلیج‌های ناشناخته گرفته تا اسکله‌های مدرن با قایق‌های تفریحی و سواحل سنگریزه‌ای آشنا کنیم؛ مناطقی که می‌توانید در آن‌ها به انواع تفریحات از جمله شنا، آبتنی، ورزش‌‌های آبی (غواصی، جت اسکی، موج‌سواری، کایت‌سواری و غیره)، حمام آفتاب، رستوران‌گردی، پیک‌نیک و پیاده‌روی بپردازید.

با سواحل بدروم آشنا شوید:

ساحل فنر (Fenerburnu)

  • آدرس: بدروم، منطقه آکیارلار (Akyarlar) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۵ کیلومتر (۳۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ورودی رایگان، مناسب برای کایت‌سواری و موج‌سواری

منبع عکس: سایت بوکینگ. عکاس: ناشناس

ساحل فنر (Fenerburnu Sahili) از بهترین سواحل بدروم برای کایت‌سواری روی آب و موج‌سواری است؛ ساحلی با عرض کم، بکر و خلوت با شن‌های طلایی، زیبا و تمیز که کافه‌ها و رستوران‌های کوچکی در نزدیکی آن، آماده سرویس‌دهی به مشتریان هستند. بهترین قسمت ساحل برای کایت‌سواری، بعد از فانوس دریایی است. اگر مبتدی هستید، صبح‌ها به ساحل فنر بروید؛ زیرا در این زمان از روز باد کمتری می‌وزد. عصرها، باد ساحل تندتر و دریا مواج می‌شود.

دسترسی به ساحل فنر آسان است و در نزدیکی آن پارکینگ وجود دارد. چترهای مخصوص آفتاب و صندلی در این منطقه به‌طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند؛ البته شما می‌توانید چتر و صندلی خود را همراه بیاورید. تفریح در ساحل فنر کاملا امن و ریسک وجود کوسه در آن کم است.

ساحل گوموشلوک (Gümüşlük)

  • آدرس: بدروم، خیابان ۱۱۲۰، دهکده گوموشلوک (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۰ کیلومتر (۳۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ورودی رایگان، مناسب برای غواصی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی، رستوران‌گردی

ساحل گوموشلوک

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل گوموشلوک از مشهورترین سواحل بدروم است که می‌توانید در آن بهترین و لذیذترین غذاهای دریایی ترکیه را امتحان کنید

رستوران‌های ساحل گوموشلوک (Gumusluk Plajı) با تزییناتی چون لامپ‌ها، روبان‌ها و صدها جذابیت دیگر، بهترین نقطه بدروم برای چشیدن بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی ترکیه هستند؛ ساحلی کم‌عرض و طویل با فضایی زیبا و دلنشین در امتداد دیوارهای شهر باستانی که اغلب گردشگرانی از آن دیدن می‌کنند که برای چندمین بار به بدروم آمده‌اند؛ البته ساحل گوموشلوک با عمق نرمال آب در میان محلیان نیز از شهرت و محببویت فراوانی برخوردار است. تابستان‌های گوموشلوک بسیار شلوغ و پرازدحام است؛ پس اگر به‌دنبال فضایی خلوت و آرام هستید، در فصول دیگری از این منطقه دیدن کنید.

در محوطه ساحل گوموشلوک، چند مهمانسرای کوچک وجود دارد که گردشگران برای استراحت و اقامت مقرون‌به‌صرفه از آن‌ها استفاده می‌کنند؛ سرویس بهداشتی نیز در این منطقه وجود دارد. خرید از فروشگاه‌های صنایع دستی، بازدید از بقایای منطقه تاریخی میندوس (Myndos) در حین غواصی، پیاده‌روی در فضای وسیع ساحل، شب‌گردی و تماشای چشم‌اندازهای پانارومایی از تپه‌ها و همچنین مناظر طلوع و غروب خورشید در ساحل یا بر فراز تپه‌های اطراف ساحل (Gümüşlük Sahili) مانند تپه کوکاداغ، از بهترین تجربیاتی است که می‌توان در این منطقه کسب کرد. دسترسی به این ساحل آسان است و شما می‌توانید ماشین خود را در نزدیکی آن پارک کنید.

در زمان بازدید از ساحل گوموشلوک با کمی پیاده‌روی می‌توانید خود را به «تاوشان آداسی» یا «جزیره خرگوش» (Tavşan Adasi)، یکی از جاهای دیدنی ترکیه و زیستگاه خرگوش‌های وحشی برسانید. گفته می‌شود که در گذشته خرگوش‌های بسیاری در این منطقه زندگی می‌کردند؛ به همین دلیل، حاکم وقت دستور ساخت جاده‌ای برای دسترسی آسان به جزیره را داده است. متاسفانه با گذشت زمان تعداد خرگوش‌های جزیره کم و جاده آن نیز زیر آب رفته است؛ با این وجود، عمق آب زیاد نیست و گردشگران می‌توانند از میان آب به‌سمت جزیره حرکت کنند.

ساحل کارا اینجیر (Karaincir)

  • آدرس: بدروم، منطقه آکیارلار (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۵ کیلومتر (۳۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب برای شنا و عکاسی، ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه

ساحل کارااینجیر

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل کارااینجیر (Karaincir Halk Plajı) با ماسه‌های سفید و ۵۰۰ متر طول در قسمت شرقی شهر، در منطقه آکیارلار و در مجاورت ساحل آکیارلار قرار دارد؛ ساحلی بکر با آب‌های زلال و درخشان، مناسب برای شنا و آبتنی که در میان تپه‌ها احاطه شده است و به همین دلیل آبی آرام و بدون موج دارد. قسمت‌های مناسب شنا در این منطقه با طناب و شناورهای مخصوص مشخص شده‌اند. پلاژهایی برای استراحت و رستوران‌هایی برای چشیدن غذاهای خوشمزه از جمله امکانات رفاهی ساحل کارااینچیر هستند.

کارااینچیر از مرکز گردشگری بدروم فاصله دارد و بازدید از آن با وجود فضایی آرام و خلوت، به افرادی توصیه می‌شود که از همهمه و شلوغی فراری هستند. این ساحل حدود دو کیلومتر طول دارد و محلیان آن را با عنوان مالدیو ترکیه می‌شناسند. این منطقه در گذشته به‌دلیل وجود درختان انجیر شهرت داشت و نام آن نیز به معنی «انجیر سیاه» است؛ اما در حال حاضر به امکانات رفاهی ‌بی‌نظیر و متعدد خود معروف است. تخت‌های کنار ساحل برای حمام آفتاب، انواع تورهای قایق‌رانی و کرایه قایق شخصی برای گردش در دریا از امکانات ساحل کارااینچیر هستند.

ساحل گومبت (Gümbet)

  • آدرس: بدروم، جاده عثمان نوری بیلگین (Osman Nuri Bilgin)، اقامتگاه ساحلی گومبت (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: سه کیلومتر (۱۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب برای شنا و ورزش‌های آبی، ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، عکاسی، ماجراجویی

ساحل گومبت

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

برای شنا و آبتنی به ساحل گومبت بروید

ساحل گومبت با آبی نسبتا آرام و عمق مناسب، منطقه‌ای فوق‌العاده برای شنا است. به‌غیر از آبتنی، گردشگران می‌توانند از تفریحاتی چون بنانا سواری، ورزش‌های آبی مهیج نظیر پاراسل، موج‌سواری، جت اسکی، اسکی روی آب و حمام آفتاب نیز لذت ببرند. کافه رستوران، چترهای بزرگ و تخت‌های ساحلی از امکانات ارائه شده در ساحل عمومی گومبت هستند؛ ساحلی خلوت با طول یک کیلومتر که مناظر طبیعی چشم‌نوازی نیز دارد.

گومبت با عمق هفت تا ۴۰ متر از بهترین مناطق بدروم برای تجربه غواصی و تماشای صخره‌های مرجانی بزرگ، خارپشت‌های دریایی، ستاره‌های دریایی و ماهی‌های رنگارنگ از نزدیک است. مرکز غواصی «بیگ ریف» (Big Reef dive site) درست در مقابل ساحل قرار دارد.

ساحل توربا (Torba)

  • آدرس: بدروم، جاده آتاتورک، منطقه توربا (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: هشت کیلومتر (۱۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب رستوران‌گردی

ساحل توربا

منبع عکس: holidaystobodrum.com. عکاس: ناشناس

ساحل توربا (Torba Plajı) با دسترسی آسان، در شمال بدروم قرار دارد؛ ساحلی که در نگاه اول به نظر یک دهکده ماهیگیری می‌آید. این ساحل از معدود نواحی جنگلی بدروم است که با طبیعتی سرسبز و زیبا، درختان کاج و آب زلال و فیروزه‌ای دریا از محبوب‌ترین مناطق برای گذراندن تعطیلات و آخر هفته‌ها به شمار می‌رود. عمق آب در ساحل توربا زیاد نیست و افراد می‌توانند با خیال راحت در آن شنا و آبتنی کنند. از امکانات ساحل توربا می‌توان به استراحتگاه‌های ساحلی و رستوران‌های متنوع اشاره کرد. در این منطقه با کمی پیاده‌روی و امتداد خط ساحلی به انتهای آن و به زیر سایه درختان می‌رسید؛ فضایی مناسب برای استراحت و دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی که سکوتی دلچسب و آرامش‌بخش دارد.

ساحل کادیکالسی (Kadıkalesi)

  • آدرس: بدروم، روستای پکسیمت (Peksimet) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه)

ساحل کادیکالسی

منبع عکس: madeinturkeytours.com. عکاس: ناشناس

ساحل کادیکالسی (Kadıkalesi Halk Plajı) به معنی «قلعه قاضی»، از سواحل کمتر شناخته‌شده، بکر، خلوت و محلی بدورم است. در کادیکالسی می‌توانید از مزه غذاهای محلی و خانگی در رستوران‌های کوچک لذت ببرید، در سکوت و خلوت به استراحت بپردازید، ورزش‌های آبی همچون کایت‌سواری را امتحان کنید یا به بازدید از مسجد زیبای نزدیک ساحل بروید.

ساحل کادیکالسی با آب و هوایی مطبوع منطقه‌ای مناسب موج‌سواری برای افراد مبتدی یا حرفه‌ای است؛ توجه داشته باشید که در ساعات اولیه روز، وزش باد ملایم است و همه می‌توانند به موج‌سواری یا کایت‌سواری بپردازند. عصرها نیز این ساحل مملو از کایت‌سواران حرفه‌ای می‌شود که با هنرنمایی، لحظاتی لذت‌بخش برای شما می‌سازند.

ساحل یاهشی (Yahşi)

  • آدرس: جاده بدروم-یالی کاواک، منطقه اورتاکنت یاهشی (Ortakentyahşi) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۱۴ کیلومتر (۲۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی

ساحل یاهشی

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

آب‌های زلال و کریستالی و شن‌های طلایی، یاهشی را به یکی از سواحل معروف بدروم بدل کرده‌اند

ساحل یاهشی (Yahşi Plajı) با وجود آب‌های زلال، کریستالی، تمیز و شفاف و خط ساحلی پوشیده از شن‌های طلایی، یک تجربه فوق‌العاده در نزدیکی بدروم در منطقه اورتاکنت را به گردشگران ارائه می‌دهد. این ساحل دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری همچون رستوران‌های غذای محلی و بین‌المللی، غواصی، جت اسکی، موج‌سواری و پاراسل، یک بندر و چند غرفه صنایع دستی است. یاهشی، ساحلی طویل و پرپیچ‌وخم است؛ به‌طوری که علاقه‌مندان می‌توانند ساعت‌ها در آن پیاده‌روی کنند.

ساحل یاهشی از مشهورترین سواحل بدروم در نزدیکی ساحل تورگوت‌رئیس است؛ ساحلی با آب نسبتا خنک که دسترسی با وسایل حمل و نقل عمومی به آن آسان است. از این ساحل که عنوان طولانی‌ترین ساحل بدروم را دارد، جزیره یونانی کوش دیده می‌شود. شنا، حمام آفتاب، پیاده‌روی، تماشای طلوع و غروب خورشید، شب‌گردی و کافه‌گردی از بهترین تجربیاتی است که در یاهشی می‌توان کسب کرد.

ساحل ایلگین (Ilgın)

  • آدرس: بدروم، دو کیلومتری منطقه مازیکوی (Mazıköy) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۵۲ کیلومتر (۶۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب برای پیک‌نیک

ساحل ایلگین

منبع عکس: kampyeri.org. عکاس: ناشناس

ساحل بکر و دست‌نخورد ایلگین (Ilgın Sahili)، منطقه‌ای زیبا و مناسب برای پیک‌نیک است که بیشتر مردم محلی آن را می‌شناسند و گردشگران هنوز با آن آشنا نیستند. در محوطه ساحل، رستوران و کافه‌ای وجود ندارد؛ پس بهتر است در زمان بازدید از آن همراه خود آب و خوراکی داشته باشید. ساحل ایلگین دسترسی نسبتا مشکلی دارد و برای رسیدن به آن باید به‌سمت دهکده مازی حرکت کنید تا در پایین روستا به آن برسید.

ساحل بیتز (Bitez)

  • آدرس: بدروم، منطقه بیتز (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: هشت کیلومتر (۲۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب موج‌سواری

ساحل بیتز

منبع عکس: madeinturkeytours.com. عکاس: ناشناس

ساحل بیتز (Bitez Plaji) در حاشیه خلیجی نعل اسبی شکل از سواحل محبوب بدروم در میان گردشگران است؛ ساحلی با چشم‌انداز خیره‌کننده از دریا، تفریحاتی نظیر قایق‌سواری، چتر بازی، رستوران‌های متعدد و غذاهای با کیفیت که در زمره سواحل لوکس این شهر قرار می‌گیرد. بیتز، ساحل ایمن و کم‌عمق است که آرامش را به شما هدیه می‌دهد؛ در این منطقه خبری از کلوپ‌های شبانه، مهمانی‌های پر سروصدا و کافه و رستوران‌های بزرگ نیست. دسترسی به ساحل بیتز بسیار آسان است؛ زیرا این ساحل در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد.

ساحل بیتز با تصویر تخته‌های موج‌سواری و قایق‌های رنگارنگ بین گردشگران شناخته می‌شود؛ ساحلی در نزدیکی و غرب بدروم که با وجود مینی‌بوس‌ها به‌سادگی در دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند در قالب سفر یک‌روزه در آن به تفریح بپردازند.

ساحل آکیارلار (Akyarlar)

  • آدرس: بدروم، منطقه آکیاکلار
  • ورودی رایگان
  • ویژگی‌ها: مناسب برای حمام آفتاب و استراحت

ساحل آکیارلار

منبع عکس: beachsearcher.com. عکاس: ناشناس

آکیارلار، ساحلی خلوت و آرام است

ساحل آکیارلار در منطقه شهری و در احاطه کوه‌ها از سواحل کمتر شناخته شده بدروم است که بازدید از آن به درد افرادی می‌خورد که به‌دنبال خلوت و سکوت هستند. در نزدیکی این ساحل رستوران‌های غذای دریایی متعددی با چشم‌اندازهایی خارق‌العاده از جزایر اطراف و شهر بدروم وجود دارد که غذا خوردن در آن‌ها تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از یک روز ساحلی برای شما رقم خواهند زد. آکیارلار، ساحلی تمیز با آب‌های کریستالی، عرض کم، عمق زیاد و کف بتنی است که امکاناتی نظیر پارکینگ، صندلی، چترهای آفتاب، ناجی غریق و غیره دارد. ساحل آکیارلار به‌دلیل ورودی نامناسب به آب دریا، برای شنا توصیه نمی‌شود.

ساحل کارگی (Kargı)

  • آدرس: بدروم، منطقه اورتاکنت یاهشی (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۲۵۲۳۴۸۳۹۱۱ ۹۰+
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۱۵ کیلومتر (۲۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب برای حمام آفتاب و ورزش‌های آبی، امکان شترسواری

ساحل شتر بدروم

منبع عکس: madeinturkeytours.com. عکاس: ناشناس

ساحل شتر یا خلیج کارگی، منطقه‌ای در بدروم است که می‌توانید در آن به تماشای شترها بنشینید، سوار آن‌ها شوید یا با آن‌ها عکس بگیرید. رستوران‌ها، کافه‌ها و بستنی‌فروشی‌های متعدد، قایق‌سواری و دیگر ورزش‌های آبی، صندلی و چترهای مخصوص حمام آفتاب از جمله امکانات رفاهی و تفریحی ساحل شتر هستند؛ ساحلی که می‌توان با خیال آسوده در آن شنا کرد.

ساحل هورما (Hurma Sahili)

  • آدرس: بدروم، منطقه مازیکوی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۵۰ کیلومتر (۶۰ دقیقه)

ساحل هورما بدروم

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل هورما در منطقه مازیکوی یا روستای مازی بدروم قرار دارد؛ ساحلی زیبا که می‌توان در آن از هوای خنک لذت برد و با زندگی مردم بومی آشنا شد.

ساحل کومباغچه (Kumbahce Sahili)

  • آدرس: بدروم، جاده پاشاتارلاسی (Paşatarlası)، منطقه ساحلی کومباغچه (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: سه کیلومتر (۱۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ورودی رایگان، مناسب برای شنا، زوج‌ها، عکاسی، ساحل مقرون‌به‌صرفه

ساحل کومباغچه

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

در ساحل عمومی کومباغچه می‌توانید به تماشای چشم‌اندازی از قلعه بدروم بنشینید

ساحل عمومی کومباغچه در مرکز بدروم با چشم‌اندازی از قلعه بدروم، محلی امن و تمیز برای شنا است؛ ساحلی که بازدید از آن در طول شب نیز به‌شدت توصیه می‌شود؛ زیرا تماشای غروب آفتاب و قایق‌های بادبانی در زیر نور ماه در این ساحل تصویری به‌یادماندنی از سفر به بدروم را برای شما به‌جای خواهد گذاشت. کومباغچه تنها ۳۰۰ متر طول دارد و معمولا پر از گردشگران ترک است؛ پس بهتر است که در ساعات اولیه روز به آن بروید تا با شلوغی روبه‌رو نشوید. توجه داشته باشید که کومباغچه، ساحلی سنگریزه‌ای است؛ پس حتما کفش مناسب به‌همراه داشته باشید.

ساحل تونا (Tuna)

  • آدرس: بدروم، منطقه آکیارلار، بلوار آتاتورک (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۵ کیلومتر (۳۵ دقیقه)

ساحل تونا

منبع عکس: trip.com. عکاس: ناشناس

ساحل تونا در بلوار آتاتورک منطقه آکیارلار بدروم با فضایی آرام، ساکت و تمیز از محبوب‌ترین سواحل منطقه است که با وجود رستوران‌های ممتاز و غذاهای باکیفیت، هرسال، از گردشگران بسیاری میزبانی می‌کند.

ساحل کیسه بوکو (Kissebuku)

  • آدرس: بدروم، منطقه مازیکوی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۴۸ کیلومتر (۶۵ دقیقه)

ساحل کیسه بوکو

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل کیسه بوکو (Kissebükü Koyu) در منطقه‌ای با دسترسی کمی دشوار است که بیشتر در میان افراد محلی طرفدار دارد؛ به همین دلیل، اگر در روزهای وسط هفته به آن بروید، با ساحلی خلوت و آرام روبه‌رو خواهید شد. پیاده‌‌روی، استراحت و بازدید از بقایای آثار باستانی و تاریخی از جمله تجربیاتی هستند که در ساحل کیسه بوکو می‌توان به آن‌ها پرداخت.

ساحل گون‌دوغان (Gündoğan)

  • آدرس: بدروم، جاده شهید اور استپ (Şht. Uğur Öztop)، شهر گون‌دوغان (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۳ کیلومتر (۳۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: مناسب برای ورزش‌های آبی

ساحل گون‌دوغان

منبع عکس: gezilmesigerekenyerler.com. عکاس: ناشناس

ساحل گون‌دوغان (Gündoğan Halk Plajı)، مکانی دنج برای لذت بردن از آب‌های فیروزه‌ای دریا و آرامش بی‌کران طبیعت است. این ساحل در فصل تابستان به‌دلیل آب و هوای مطبوع و آب خنک دریا و همچنین امکانات تفریحی مناسب نظیر موج‌سواری، غواصی و قایق‌سواری بسیار شلوغ می‌شود.

ساحل تورگوت رئیس (Turgutreis)

ساحل تورگوت رئیس

منبع عکس: madeinturkeytours.com. عکاس: ناشناس

بازدید از شنبه بازار محلی ساحل تورگوت رئیس را از دست ندهید

خط ساحلی تورگوت رئیس در حاشیه چند خلیج کوچک با آب آبی و ماسه قهوه‌ای، مقصدی مناسب برای استراحت و تفریح است؛ به‌خصوص اگر تعطیلات آخر هفته خود را در بدروم می‌گذرانید. شنبه بازار با ارائه محصولاتی چون صنایع دستی، کافه و رستوران‌های غذای محلی، صندلی، چتر سایبان و پارکینگ از جمله امکاناتی هستند که در این ساحل در اختیار شما قرار می‌گیرند. در زمان بازدید از ساحل تورگوت رئیس، به تماشای چشم‌انداز جزیره یونانی کوش بنشینید، یا در سکوت و آرامش آفتاب بگیرید و شنا کنید.

ساحل یالی کاواک (Yalıkavak)

  • آدرس: بدروم، منطقه یالی کاواک (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی، مناسب برای عکاسی

ساحل یالی کاواک

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل عمومی و سنگریزه‌ای یالی کاواک (Yalikavak Halk Plaji) جایی است که می‌توان در آن به تماشای قایق‌های کوچک و گران و همچنین قایق‌های بزرگ و غول‌پیکر تفریحی نشست. امکانات رفاهی این ساحل مانند رستوران یا استراحتگاه به‌دلیل موقعیت استراتژیک آن، از کیفیت و قیمت بالایی برخوردار هستند. ساحل یالی کاواک مکانی مناسب برای پیک‌نیک‌های خانوادگی نیز است.

ساحل یالی کاواک با آب‌های آبی شفاف در شبه‌جزیره کودور و در حاشیه عمیق‌ترین خلیج ترکیه واقع شده است و تا مرکز شهر بدروم تنها نیم ساعت فاصله دارد. از یالی کاواک می‌توان چشم‌اندازی از مسجد یالیکاواک مرکز و خلیج یالیکاواک را نیز تماشا کرد. استفاده از صندلی‌های آفتاب‌گیر ساحل رایگان است؛ اما هیچ کوسنی روی آن‌ها وجود ندارد، بنابراین حوله‌های خود را روی آن‌ها بگذارید تا راحت باشید.

ساحل تورک‌بوکو (Türkbükü)

  • آدرس: بدروم، ساحل عمومی شهرداری (Belediye Halk Plaji) (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه)

ساحل تورک‌بوکو

منبع عکس: madeinturkeytours.com. عکاس: ناشناس

ساحل تورک‌بوکو (Türkbükü Halk Plajı) در کنار ساحل یالی کاواک قرار دارد و در دسته سواحل لوکس بدروم قرار می‌گیرد. در این ساحل امکانات رفاهی بی‌نظیری چون رستوران‌هایی با غذاهای دریایی خوش‌طعم، کافه‌های رنگارنگ و هتل‌های درجه یک در اختیار گردشگران است.

ساحل پک‌سیمت (Peksimet)

ساحل پک‌سیمت

منبع عکس: تریپ ادوایزر. عکاس: ناشناس

ساحل پکسیمت از سواحل ناشناخته بدروم است؛ به‌طوری که یافتن آن روی نقشه نیز مشکل به نظر می‌رسد. پکسیمیت بهشت گمشده‌ای است که بازدید از آن به افرادی توصیه می‌شود که به‌دنبال آب زلال دریا و ساحل شنی آرام، دنج، دست نخورده و خلوت هستند. توجه داشته باشید که امکانات رفاهی و خدماتی ساحل محدود است؛ با این وجود تخت‌های چوبی یا سایه‌بان با قیمتی ارزان‌تر از سواحل مشهور در پکسیمت در اختیار شما قرار می‌گیرند.

ساحل مازی (Mazi)

  • آدرس: بدروم، روستای مازیکوی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۵۰ کیلومتر (۵۵ دقیقه)

ساحل مازی

منبع عکس: guletbookers.com. عکاس: ناشناس

دهکده مازی سه ساحل کوچک ولی زیبا و چشم‌نواز دارد

دهکده مازی در شرق بدروم قرار دارد و دسترسی به آن با توجه به مسافت زیاد، کمی مشکل است؛ با این وجود، طبیعت زیبا، سرسبز و چشم‌نواز و آب‌های فیروزه‌ای دریای این منطقه که دربردارنده سه خلیج کوچک است، ارزش سختی مسیر را دارد. چاکیل یالی (Çakılyalı) اولین خلیج این روستا است که در ساحل آن تنها یک هتل و چند پانسیون کوچک به چشم می‌خورند که توسط بومیان مهمان‌نواز منطقه اداره می‌شود. شما می‌توانید با خیالی آسوده در ساحل این خلیج کمپ و از امکانات آن استفاده کنید. شنا نیز در ساحل چاکیل یالی امکان‌پذیر است.

خلیج İnceyalı و خلیج Hurma دو خلیج دیگر دهکده مازی هستند. ساحل این دو خلیج در کنار یکدیگر ساحل نسبتا بزرگی و صخره‌ای را شکل می‌دهند که با وجود انواع رستوران‌ها و هتل‌ها بسیار شلوغ است. بازدید از سواحل مازی به گردشگران علاقه‌مند به طبیعت و کوهنوردی توصیه می‌شود. جالب است بدانید قیمت خدمات رفاهی در این منطقه از بدروم بسیار مناسب‌تر است.

ساحل اورتاکنت (Ortakent)

  • آدرس: بدروم، منطقه اورتاکنت یاهشی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۱۴ کیلومتر (۲۴ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی و ماجراجویی

ساحل اورتاکنت

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل اورتاکنت در انتهای شرقی منطقه اورتاکنت یاهشی در حدود ۱۴ کیلومتری مرکز بدروم قرار دارد. این ساحل نسبت به سایر سواحل شهرداری توریست‌های کمتری را به خود می‌بیند؛ با این وجود مملو از هتل‌ها و بوتیک هتل‌ها است. اورتاکنت ساحلی تمیز و زیبا است و گردشگران می‌توانند از انواع ورزش‌های آبی مهیج به‌خصوص موج‌سواری در آن لذت ببرند.

برای دسترسی به ساحل اورتاکنت می‌توان از دولموش‌هایی استفاده کرد که هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یکبار از بدروم به‌سمت اورتاکنت یاهشی حرکت می‌کنند. در زمان حضور در اورتاکنت، سری هم به پارک آبی بدروم بزنید و از روستای رهنگی و هنری دیبکلیهان (Dibeklihan Culture and Art Village) نیز دیدن کنید.

ساحل عمومی شهرداری بدروم (Bodrum Belediyesi Halk Plajı)

  • آدرس: بدروم، جاده آتاتورک، منطقه توربا (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: هشت کیلومتر (۱۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی

ساحل عمومی شهرداری بدروم

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل عمومی شهرداری بدروم در نزدیکی مرکز شهر در میان گردشگران ترک، شهرت بسیاری دارد. این ساحل بسیار تمیز دارای تخت‌های آفتاب رایگان، یک کافه تریای سلف سرویس با تنقلات و نوشیدنی‌های ارزان، سرویس‌های بهداشتی، دوش‌ها و کمدهای فراوان است و معمولا افراد به‌همراه حیوانات خانگی خود به آن می‌آیند.

ساحل عمومی یالی بدروم (Bodrum Yali Halk Plajı)

  • آدرس: بدروم، منطقه یالی (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۱۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی

ساحل عمومی یالی بدروم

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

در ساحل عمومی یالی، تمام امکانات رفاهی به‌طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرند

ساحل عمومی یالی با حدود ۲۰ دقیقه فاصله از مرکز شهر، در میان مردم محلی به‌عنوان یکی از بهترین سواحل عمومی بدروم شهرت دارد. صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر آفتاب‌گیر رایگان و همچنین کابین‌های دوش و سرویس‌های بهداشتی از جمله خدمات ارائه شده توسط شهرداری در این ساحل هستند. گردشگران همچنین می‌توانند از امتحان غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ با قیمت مناسب در کافه ساحل عمومی یالی لذت ببرند.

ساحل عمومی یالی بدروم در احاطه فضای سبز است و دلیل محبوبیت آن، آب فوق‌العاده شفاف و ماسه‌های تمیز است. ساحل در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی در تابستان بسیار شلوغ می‌شود؛ پس بهتر است که در ساعات اولیه صبح به آنجا بروید تا بتوانید یک صندلی آفتابگیر رایگان رزرو کنید.

ساحل اسپات (Aspat)

  • آدرس: بدروم، توزلا اسپات موکی (Tuzla Aspat Mevki)، منطقه آکیارلار (مشاهده روی نقشه)
  • تلفن: ۰۲۵۲۳۳۱۰۷۱۱ ۹۰+
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۲ کیلومتر (۳۰ دقیقه)
  • هزینه ورودی در سال ۲۰۲۲: ۸۰ لیر ترکیه
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی و ماجراجویی

ساحل اسپات

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل آسپات یک منطقه شنی خصوصی در دامنه تپه آسپات و از بکرترین سواحل بدروم است. در این ساحل خوش‌منظره، اسکله‌ای وجود دارد که می‌توانید برای شنا از آن به داخل دریا بپرید یا به تماشای ماهی‌ها بنشینید. اسپات در احاطه درختان نخل قرار دارد؛ درختانی که سایه‌بانی مناسب برای فرار از آفتاب تابستانی هستند.

با پیاده‌روی در امتداد ساحل آسپات، با ده‌ها مجسمه مرمری روبه‌رو می شوید که توسط هنرمندان معاصر ساخته شده‌اند. در ساحل علاوه بر رستوران و کافه، صندلی‌های آفتابگیر راحت، سکوهای چوبی و تاب‌های بانوج، یک مدرسه قایقرانی نیز وجود دارد که می‌توان در کلاس‌های قایقرانی یا موج‌سواری آن شرکت کرد.

ساحل عمومی کودور (Küdür Halk Plajı)

  • آدرس:بدروم، منطقه یالی کاواک (مشاهده روی نقشه)
  • فاصله از مرکز شهر بدروم: ۲۲ کیلومتر (۳۵ دقیقه)
  • ویژگی‌ها: ساحل خانوادگی و مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای عکاسی و ماجراجویی

ساحل عمومی کودور

منبع عکس: sg.hotels.com. عکاس: ناشناس

ساحل عمومی کودور (Küdür Halk Plajı) یکی از دو ساحل عمومی در منطقه یالی کاواک است؛ ساحلی که در قسمت شمالی شبه‌جزیره کودور قرار دارد. این ساحل عمومی مانند ساحل عمومی یالیکاواک، بکر و دست نخورده است و تجربه ساحلی بی‌نظیری را به شما ارائه می‌دهد. در ساحل عمومی کودور می‌توان با مردم محلی در حال کباب کردن و پیک نیک آشنا شد، به تماشای غروب آفتاب رو به دریای اژه نشست، به کاوش در غارهای صخره‌ای پانورموس (Panormus Rock Caves) رفت یا به موج‌سواری پرداخت.

اگر تجربه تفریح در سواحل بدروم را دارید، تجربه خود را با ما و دیگر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

برای تجربه موج‌سواری به کدام سواحل بدروم برویم؟

ساحل فنر، ساحل کادیکالسی، ساحل بیتز، ساحل شتر

بهترین سواحل عمومی بدروم کدامند؟

ساحل عمومی کومباغچه، ساحل عمومی شهرداری بدروم، ساحل عمومی یالی بدروم، ساحل عمومی کودور

نزدیک‌ترین سواحل بدروم به مرکز شهر کدامند؟

ساحل گومبت، ساحل توربا، ساحل بیتز

مشهورترین سواحل بدروم کدامند؟

ساحل گوموشلوک، ساحل یاهشی، ساحل بیتز، ساحل کارگی

منبع عکس کاور: hotels.cn. عکاس: ناشناس

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا