نماد سایت کافه نیوز

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: کارت بازرگانی موقت بستری برای ورود کالای قاچاق به کشور شده بود که با هوشمند سازی، نمی‌توان گفت ورود کالای قاچاق به کشور جمع می‌شود، اما کم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی مویدی خرم آبادی در در مراسم رونمایی صدور هوشمند کارت بازرگانی، اظهار کرد: قاچاق معلول بی‌انضباطی‌ها، خلاءها، عدم ساماندهی‌ها، هوشمند سازی‌ها و دسترسی افراد است.

همچنین به گفته وی کارت بازرگانی موقت بستری برای ورود کالای قاچاق به کشور شده بود که با هوشمند سازی، نمی‌توان گفت ورود کالای قاچاق به کشور جمع می‌شود، اما کم خواهد شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه از شناسایی درگاه‌های ورود قاچاق خبر داد و گفت که این درگاه‌ها یکی پس از دیگری در حال کم شدن هستتد.

مویدی هوشمند سازی را موجب افزایش آرامش بازار و تجارت و بهبود امنیت تجاری کشور دانست و از وزیر صمت خواست سامانه جامع تجارت تا پایان سال تکمیل شود.

هنوز در هوشمندسازی عقب هستیم

در ادامه این برنامه، غلامحسین شافعی نیز با بیان اینکه حذف هر مجوز به منزل فرو ریختن یک دیوار از فساد است، اظهار کرد: در گذشته افراد برای گرفتن یک استعلام باید از شهرهای مختلف به تهران می‌آمدند و چند سفر درون شهری انجام می‌دادند که با هوشمندسازی این مسئله برطرف شد.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی به لحاظ اقتصادی در کل کشور اثرگذار است و می‌تواند رتبه فضای کسب و کار کشور را بهبود بخشد، اظهار کرد: ما هنوز از هوشمندسازی، تجارت الکترونیک و سایر مولفه‌های مربوط به این حوزه عقب هستیم.

شافعی تصریح کرد: معمولاً در ابتدای هر تغییری، افراد مقاومت می‌کنند و بعد از اینکه تغییرات اعمال شد شروع به خودزنی می‌کنند. قطعاً در برابر این هوشمندسازی ها شاهد مقاومت‌های زیادی خواهیم بود، اما نباید به آنها اعتنایی شود.

خروج از نسخه موبایل