حوادث

تاکید رییس جدید سازمان محیط زیست بر پیگیری پرونده مهشاد و ریحانه

تاکید رییس جدید سازمان محیط زیست بر پیگیری پرونده مهشاد و ریحانه

نزدیک به چهارماه از ماموریت مرگبار خبرنگاران به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه تحت ریاست عیسی کلانتری که منجر به جان باختن دو خبرنگار جوان شد، می‌گذرد و حالا رییس جدید سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که این سازمان خودش را مکلف به پیگیری این موضوع می‌داند.

علی سلاجقه در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: ما حتما و با امید خدا وظیفه خودمان می‌دانیم این موضوع از جنبه حقوقی و دیگر جنبه‌هایی که لازم است، پیگیری کنیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان روند پیگیری درباره این موضوع در سازمان ادامه خواهد یافت یا خیر، گفت: صد درصد این اتفاق می‌افتد و سازمان حفاظت محیط زیست خودش را مکلف می‌داند که این پیگیری‌ها را ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، دوم تیرماه امسال اتوبوس خبرنگاران محیط زیست و عکاسان که به دعوت و میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست به استان آذربایجان غربی سفر کرده بودند، در مسیر بازگشت از بازدید تونل زاب – که یکی از پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه محسوب می‌شود – در حوالی نقده دچار حادثه شد که در پی آن تعدادی خبرنگار مصدوم شده و «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» خبرنگاران ایسنا و ایرنا نیز جان خود را از دست دادند.

در تیرماه، شکواییه اولیای دم در شعبه ۳ بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۳ تهران – که ویژه نیابت قضایی است – ثبت شد. در آخرین نظر کارشناسی ارایه شده در ۵ شهریورماه از سوی هیات سه نفره از «کارشناسان وزارت دادگستری در زمینه تصادفات و امور وسایل نقلیه موتوری زمینی»راننده مقصر صدرصد حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اعلام شد. این نظر کارشناسی با اعتراض وکلای اولیای دم همراه شده است. آنان در متن اعتراض خود با اشاره به مواد قانونی و مستندات به نقش دستگاه‌های مختلف از جمله ستاد احیای دریاچه ارومیه و اداره محیط زیست استان آذریابجان غربی در هماهنگی سفر، انتخاب اتوبوس موضوع حادثه و اصرار به انتخاب جاده‌ای نامناسب به رغم اذعان راننده به ناآشنایی با شرایط آن اشاره کرده و خواستار ارجاع به هیئت پنج نفره کارشناسی شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا